Maandag 4 februari 2013: Frieda Ulsamer de Waard op het Kistje van NIKS.



'Resultaten Tolerantie-campagne SIRE goed'


Vanuit reclamebureau Doom + Dickson, waarvan zij managing partner is, is Frieda Ulsamer de Waard verantwoordelijk voor de lopende SIRE-campagne over Tolerantie. Daarvan moet dus heel Nederland opknappen, hoopt ze. "De resultaten zijn goed, blijkt uit onderzoek". Frieda gaat tijdens de NIKS-bijeenkomst op maandag 4 februari a.s. wat meer vertellen over de campagne, een van de meest controversiële van SIRE.

Frieda vooraf: "We hebben wel even getwijfeld toen we werden benaderd. Is Tolerantie een onderwerp waaraan eer is te behalen? Met de meeste eerdere SIRE-onderwerpen was je het automatisch wel eens, of dat nu over kinderen in scheiding ging, schreeuwende ouders op het sportveld of over hulpverleners. Maar over dit onderwerp communiceren wordt door nogal wat mensen als belerend gezien, en dat is juist wat SIRE wil vermijden. We hebben daarom een wat andere invalshoek gekozen: door Tolerantie als een product neer te zetten". Als een virtueel product. Hierdoor is het mogelijk om iedereen een dosis tolerantie aan te bieden en te laten zien welke positieve effecten dit oplevert. Vandaar de slogan "Tolerantie: daar knapt heel Nederland van op". Uit onderzoek was namelijk gebleken dat twee op de drie (66%) Nederlanders vinden dat tolerantie de belangrijkste kernwaarde van ons land is. Tegelijkertijd meent meer dan de helft (53%) dat Nederland in de afgelopen twintig jaar juist minder tolerant is geworden. Ziedaar de uitdaging van formaat.

Het aan het IJ gelegen bureau Doom + Dickson, waar Ulsamer de Waard haar huidige positie nu ruim drie jaar bekleedt, heeft als grootste klanten Hema, Amstel en Plus- supermarkten. Daarvoor was ze acht jaar Client Service Director bij het bureau. Frieda begon haar carrière bij Lintas, waarna perioden bij Ogilvy, FCA! en Change The Script volgden. En nu dus op het Kistje van Niks.