Maandag 2 juli 2012: Roland Pelle op het Kistje van NIKS .


De kunst van het bereiken van jongeren


Sinds november 2009 is Roland Pelle (1953) betrokken bij Young Crowds, een bedrijf dat zich richt op communicatie met kinderen en jongeren, "omdat de jeugd (van tegenwoordig) niet bestaat".

Als specialisten in jongerenbereik richt Young Crowds zich op jonge mensen in de leeftijd van 5 t/m 21 jaar. Vanuit de overtuiging dat elke leeftijdsgroep uniek is en een eigen aanpak vereist, ontwikkelt Young Crowds concepten die aansluiten bij hun belevingswereld. Concepten in de vorm van onder meer (digitale) magazines, kranten, websites, enzovoorts. Bij de content kan lesmateriaal worden ontwikkeld die aansluit bij de kerndoelen van het onderwijs.

Pelle is inmiddels ruim 35 jaar werkzaam in de communicatie. Hij is gestart als voorlichter van het ministerie van Defensie in 1973. Na een periode als gemeentevoorlichter stapte hij over naar de commerciële wereld.
Achtereenvolgens werkte hij bij de BOVAG, Ponís Automobielhandel en een aantal reclamebureaus, waaronder Prins, Meijer, Stamenkovits & Van Walbeek, Ogilvy & Mather en Noordervliet & Winninghof/Leo Burnett.
Eind jaren 90 werd Pelle directeur van mediabureau Initiative Media en commercieel directeur van Sport7. Van de laatste kent heel Nederland de afloop.

Het roer ging om en Pelle werd vervolgens actief in de krantenwereld als directeur/uitgever van Het Parool en Sp!ts, waarna hij in 2002 oprichter en bedenker werd van Kidsweek, krant voor kinderen tot 12 jaar. Deze valt nog steeds nog steeds iedere donderdag in de bus, bij oudere kinderen als '7days'.