Maandag 6 december 2010: Marion de Vries op het Kistje van NIKS .



Work is moving to the creative class


Haar passie voor communicatie over mensen en organisaties is dé drijfveer van Marion de Vries. Niet voor niets is een baan een van de schaarse high involvement producten. Sinds 1985 is Marion actief in reputatiemanagement op de arbeidsmarkt. In eerste instantie adviseerde zij toonaangevende opdrachtgevers als managing director van TBWA/Job Company. In 2004 richtte zij The Reputationals op. Sindsdien werkt zij zowel als zelfstandig consultant, als intermediair en binnen freelance teams. 

Haar expertise in het vakgebied weet zij tegelijkertijd uit te breiden èn te borgen. Zo heeft zij verschillende modellen en workshops ontwikkeld, waarbij ze sterk uiteenlopende soorten organisaties leert hoe je deze toepast. Tenslotte steekt ze graag de handen uit de mouwen om plannen daadwerkelijk te realiseren en uit te voeren. 

Marion draagt haar kennis over via de AMC-academie, lezingen en columns en jureert voor o.a. de Gouden cursor (beste wervingssite) en de effectiviteitprijs van de SJP. 

Marion zal ons op maandag 6 december op het Kistje van Niks meenemen in een veranderende wereld. Waar productiebedrijven verdwijnen en de macht van de CFO minder wordt. Waar de creative class belangrijker gaat worden. Waar bedrijven de controle over hun informatiestromen al lang kwijt zijn. Waar sociale netwerken zorgen voor co-creation ook op het terrein van het Employer Brand.