7 december 2009 op het kistje van Niks:

Martijn Horvath houdt van het communicatievak, maar kijkt er wel graag nuchter naar. Bekend is hij o.a. van 'Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker' en van 'De euro wordt van ons allemaal'. Tegenwoordig is Martijn creative partner van ONLY. Van zijn hand verscheen zojuist het boek
'Nu halfvoller!'.



Corporate Nederland neemt

  communicatie niet serieus.


Ja, grote ondernemingen geven veel geld uit aan reclame en/of PR. Maar dat betekent nog niet automatisch dat ze communicatie serieus nemen. 'Corporate Nederland' (denk maar aan de banken) heeft z'n communicatie richting eigen medewerkers en de klant ernstig verwaarloosd. De top maakt zich er makkelijk vanaf door met kernwaarden te strooien. Tegenwoordig is iedereen 'betrokken, innovatief en (nog erger) transparant'. Dat is wel heel doorzichtig. Ze doen geen moeite om te vertellen wie ze werkelijk zijn en waar ze voor staan - als ze dat zelf al weten. De enorme fusiegolf van de afgelopen jaren heeft er sterk toe bijgedragen dat het DNA van veel bedrijven sterk verwaterd is. In de tijd dat aandeelhouderswaarde voorop stond kwamen ze er nog mee weg zolang er grote winsten werden geboekt. Nu die onder druk staan wordt het alleen maar duidelijker wie er wel wat te melden hebben, wie wel keuzes durven maken en wie (nog) niet. De huidige kredietcrisis is een verkapte identiteitscrisis. Dat is niet niks. En daar wil Martijn het dan ook even fijn met ons over hebben!

 




Dus kom naar Niks, dat enige genootschap dat communicatie altijd serieus neemt, maar er ook verschrikkelijk om kan lachen. 

Niks: altijd op de eerste maandag van de maand, dus nu weer op 7 december, vanaf 17.00 uur in Brasserie DNA - De Nieuwe Afspraak aan de Wenckebachweg 180 - Amsterdam (Amstel Business Park).