Wat krijgen we nou weer bij Niks? Nu ook al een echte Belg op het Kistje van NIKS! Om nog maar niet te praten over het thema van zijn praatje voor Niks...  Tom wil een warm pleidooi houden voor meer 'geekness' bij merken en organisaties.


Ik citeer Tom: "Als we kijken hoe reputaties vandaag gemaakt en gebroken worden, dan speelt het internet, als platform waar conversaties ontstaan, verspreiden en transformeren, steeds vaker een cruciale rol. Ik wil aantonen dat merken en reclamebureaus heel veel leren van hoe de geek-generatie, de generatie die geboren is op het internet en de sociale architectuur van het internet helemaal weet te gebruiken om hun reputatie en status uit te bouwen. Dat stelt ons als agencies die de digitale kant van onze merken willen uitbouwen voor een aantal zeer interessante uitdagingen."(einde citaat).


Wie is die Tom de Bruyne dan wel?

Tom De Bruyne is managing director van het digitaal merkbureau Boondoggle Amsterdam. Boondoggle is een van oorsprong Belgisch bureau dat intussen vestigingen heeft in Leuven, Dublin, Shanghai, en vanaf mei 2007 ook in Amsterdam. Voorheen werkte hij als hoofd strategie voor het Boondoggle netwerk. Hij ontwikkelt interactieve marketingstrategieën en campagnes voor o.a. merken als MSN, Rabobank, de Rijksoverheid, Postbus 51, TiasNimbas business school, Volvo, Axion, Nivea, The Coca-Cola Company Benelux en Electrabel. Tom is benoemd tot Fellow aan de KU Leuven, faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen. Hij is aan de associatie van de KU Leuven verbonden als gastprofessor. Hij is naast een veel gevraagd spreker een gerespecteerd blogger over interactieve media, zowel op de Boondoggle weblog, als op het Nederlandse marketingblog Frankwatching.com. Tom is Belg, psycholoog en woont met zijn echtgenote en zoontje in Amsterdam.


Een warm pleidooi voor geeks. En dat in niet meer dan een klein kwartiertje. Dat wil je niet missen. Zet dus nu in je agenda: 

De AFSPRAAK: maandag 6 april, vanaf 17.00 uur: NIKS - Tom de Bruyne.