Paul Mertz. Van PRAD, het (historische) bureau van Maurits Aronson. Maar nu al zo'n 23 jaar zelfstandig als Paul Mertz bv. Hoewel, is Paul ooit wel helemaal losgekomen van zijn PRAD-verleden? Begon hij zijn eigen 'winkel' dan niet als PRAD/Paul Mertz bv?


Wie kent hem niet? Toen van Joris Driepinter, de M-brigade, Citroën, Bijenkorf, Auping, Gasunie, om maar een paar voorbeelden te noemen. Maar, als Paul Mertz bv helemaal vrij om zijn veelzijdig talent steeds vaker met veel passie te richten op opdrachtgevers in de wereld van de KUNST. Voor musea zoals Cobra, Het Mauritshuis, de Hermitage, de Nieuwe Kerk.

Waar praat Paul over op dat Kistje van Niks? Niet over zijn PRAD-carrière, niet weer over die melk (hoe spraakmakend en succesvol dan ook). Niet over SIRE (heeft Adri de Vries vorige maand al gedaan). 

Misschien kan Paul antwoord geven op vragen als: Wat is er nou leuker, reclame of kunst? Of, is reclame voor kunst nog leuker dan zomaar reclame? Is kunstreclame ook 'commerciële communicatie'? Is reclame voor kunst heel anders, moeilijker, dan reclame voor een auto, een bank of matrassen? Wat zijn de verschillen? Kan je wel winst maken met cultureel werk?


De grootste vraag is natuurlijk: "Kan Paul dat soort vragen adequaat beantwoorden in niet meer dan tien, nou ja, vooruit, twaalf minuten?"
Kom naar Niks op maandag 3 december om het te weten.